Komentar

Fakulteta in študenti samouki

Fakulteta in študenti samouki
Fakulteta in študenti samouki
  09.07.2014  |  07:00
Čas branja: 2 min
Odgovornosti do pridobivanja medicinskega znanja ne smemo preložiti na medicinsko fakulteto, ampak nase. Diploma nam bo omogočila pridobitev uradnega dovoljenja za opravljanje zdravniškega poklica, a mi bomo odločali o tem, v kakšne strokovnjake in strokovnjakinje se bomo razvili.

Zelo dobro se spomnim, kako sem gledal na medicinsko fakulteto ob vpisu v prvi letnik. Študij medicine sem si predstavljal kot rigorozen izobraževalni proces, ki študente medicine opremi z veščinami za nudenje osnovne medicinske oskrbe. Učitelje sem si predstavljal kot stroge mentorje, ki te ne pustijo pri miru, dokler ne pridobiš elementarnega znanja. Potem pa se je začelo to mnenje spreminjati. Iz izkušnje sem spoznal, kaj pomeni pojem formalna izobrazba; teoretično znanje, pridobljeno ob učenju za izpite, določene v kurikulumu letnika. Hočeš nočeš, opraviti jih moraš. Večina tega znanja se žal - vsaj pri meni - porazgubi v luknjah spomina.

Po nekaj letih, odvisno od sistema, se začne klinični del. Študenti začnemo znanje nabirati ob bolniku. Skozi ta proces nas vodijo mentorji, ki pa zaradi prezasedenosti ali pa katerega drugega razloga niso vedno tam. Samo zaradi nas, čakajoč na naša vprašanja ali ob razlagi anekdot iz svoje kariere in podobno. Le malokateremu študentu medicine ni poznan neprijeten občutek »Vsem sem v napoto, kaj sploh delam tukaj?«.

Odgovornosti do pridobivanja medicinskega znanja ne smemo preložiti na medicinsko fakulteto, ampak nase. Diploma nam bo omogočila pridobitev uradnega dovoljenja za opravljanje zdravniškega poklica, a mi bomo odločali o tem, v kakšne strokovnjake in strokovnjakinje se bomo razvili.

Samoiniciativa

A nič hudega. Moj namen ni kritiziranje mentorjev in fakultete. Stvari bi lahko bile boljše, a pustimo to. Poglejmo raje, kaj lahko naredimo v trenutnih razmerah. Na koncu je vse odvisno od nas, kakor sem enkrat na tem mestu že napisal. Samoiniciativa nam bo dala največ. Branje in učenje o stvareh, ki nas najbolj zanimajo, je najučin­kovitejša metoda učenja. Ni treba čakati šest let, že danes se začnimo učiti. Kajti tudi med nadaljevanjem izobraževanja, to je med opravljanjem specializacije, nam učnih ur nihče ne bo prinašal na pladnju. Zato je koristno, če se tega zavemo zgodaj, v nasprotnem primeru lahko leta minejo v iskanju izgovorov, zakaj ne znamo tega ali onega, in tudi po številnih letih nismo pripravljeni na kakovostno delo z bolniki. Nikoli ne bomo znali vsega, začnimo pa že danes samostojno nabirati znanje, ki ga bomo lahko uporabili jutri.

Ni se treba ozirati na letnik študija, govoreč: »V prvem se naučimo to, v četrtem pridobimo te veščine.« Danes se nauči čim več. Če pa predpisi in zakoni ne dovoljujejo oziroma ne dajo pooblastil za opravljanje nekega posega, nič zato. Znanje se lahko uporabi, ko je birokratska ovira mimo.

Moje tokratno sporočilo je, da odgovornosti do pridobivanja medicinskega znanja ne smemo preložiti na medicinsko fakulteto, ampak nase. Diploma nam bo omogočila pridobitev uradnega dovoljenja za opravljanje zdravniškega poklica, vendar pa bomo mi odločali o tem, v kakšne strokovnjake in strokovnjakinje se bomo razvili.

Ko so podjetnika in inovatorja Elona Muska vprašali, kako se je naučil graditi rakete, je odgovoril: »Prebral sem ogromno knjig o raketah.«

*Aleksandar Gavrić, dr. med., čakajoč pripravništvo.

Komentarji izražajo stališča avtorjev in ne nujno tudi organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva Financ.

Aleksandar Gavrić je specializant gastroenterologije.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Klinična praksa
Klinična praksa Cilj je pridobiti klinične podatke in izkušnje zdravljenja z NOAK

Register zdravljenja z neposrednimi peroralnimi antikoagulacijskimi zdravili (NOAK) v sekundarni preventivi ishemične možganske kapi je...

Klinična praksa
Klinična praksa Kakovost življenja po hudi poškodbi je prav tako pomembna kot preživetje samo

Potrebno je troje: pritok denarja za vzdržnost zdravstvenega sistema, bazen etičnega in visokostrokovnega kadra ustrezno stimuliranih...

Tehnologija
Tehnologija Kako medicinski »veliki brat« že danes pomaga Slovencem pri zdravljenju

Milijoni evrov prihrankov, kakovost­nejše delovno okolje za zdravnike, bolj zdravi in zadovoljni pacienti... To in še mnogo več...

Klinična praksa
Klinična praksa Sakralna nevromodulacija tudi za slovenske bolnike

Slovenski bolniki nestrpno pričakujejo možnost zdravljenja fekalne inkontinence s sakralno nevromodulacijo (SNM). Za zdaj so lahko takega...

Novice
Novice Ni časa za odlašanje pri srčno-žilno ogroženih bolnikih, ukrepati je treba čim prej

»Ljudi s sladkorno boleznijo še vedno zdravimo po sekvenčnem pristopu, glikirani hemoglobin pa postopoma raste. To ni dobro za...